Telefon +48 539 920 537

  Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

INFORMACJA DOTYCZĄCA AGENTA UBEZPIECZENIOWEGO

Określenie Agenta Ubezpieczeniowego:


Pragniemy poinformować, że Uni Plus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością we Wrocławiu (53-333), Ul. Powstańców Śląskich 52a/4 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 432360, NIP: 8992736859, REGON: 021916620, kapitał zakładowy 5.000,00 zł (dalej: „Agent”) jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do rejestru agentów ubezpieczeniowych, prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego, pod numerem 11212304/A i wykonuje czynności agencyjne na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń, na podstawie udzielonych pełnomocnictw.

Sposób sprawdzenia wpisu do rejestru:

Aktualne dane z rejestru agentów ubezpieczeniowych udostępniane są przez Komisję Nadzoru Finansowego za pośrednictwem strony internetowej Komisji Nadzoru Finansowego, po wypełnieniu formularza elektronicznego. W celu wyszukania danych, należy wypełnić formularz elektroniczny, dokonując wyboru rodzaju podmiotu, którego dane mają być wyszukane. Wyszukanie danych możliwe jest po wpisaniu co najmniej jednej danej identyfikującej pośrednika spośród wskazanych w formularzu elektronicznym. Wpisanie każdej kolejnej danej umożliwia zawężenie wyszukiwania do konkretnego podmiotu. Rejestr pośredników ubezpieczeniowych dostępny jest pod adresem www.rpu.knf.gov.pl. Rejestr pośredników ubezpieczeniowych składa się z rejestru agentów i rejestru brokerów.

Informacja o posiadanych akcjach lub udziałach:

Agent nie posiada akcji żadnego zakładu ubezpieczeń, uprawniających co najmniej do 10 % głosów na walnym zgromadzeniu. Żaden zakład ubezpieczeń nie posiada udziałów w przedsiębiorstwie Agenta, uprawniających co najmniej do 10 % głosów na zgromadzeniu wspólników.

Informacja o zakładach ubezpieczeń, na rzecz których Agent wykonuje działalność agencyjną:

Agent pośredniczy również przy zawieraniu umów oraz ich administrowaniu i wykonywaniu w zakresie ubezpieczeń Działu I (ubezpieczenia na życie) na rzecz niżej wymienionych zakładów ubezpieczeń:

  1. Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna lnsurance Group
  2. Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska Spółka Akcyjna
  3. Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna
  4. Towarzystwo Ubezpieczeń Inter-Życie Polska Spółka Akcyjna
  5. Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
  6. UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna
  7. Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
  8. Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia Spółka Akcyjna
  9. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie WARTA Spółka Akcyjna


Agent pośredniczy przy zawieraniu umów oraz ich administrowaniu i wykonywaniu w zakresie ubezpieczeń Działu II (ubezpieczenia majątkowe) na rzecz niżej wymienionych zakładów ubezpieczeń:

  1. TUZ" Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych
  2. COLONNADE INSURANCE SOCIETE ANONYME ODDZIAŁ W POLSCE
  3. LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
  4. Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna
  5. Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
  6. Towarzystwo Ubezpieczeń Inter Polska Spółka Akcyjna
  7. Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
  8. UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
  9. Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
  10. INTERRISK Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
  11. Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia Spółka Akcyjna
  12. Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA Spółka Akcyjna


Wynagrodzenie Agenta
Agent otrzymuje w związku z proponowanym zawarciem umowy ubezpieczenia prowizję dowolnego rodzaju uwzględnioną w kwocie składki ubezpieczeniowej. Dopuszczalny jest również inny rodzaj wynagrodzenia (w tym: uzupełniający wynagrodzenie prowizyjne) o charakterze finansowym lub niefinansowym (np. premia uzależniona od wyników, konkursy, upominki firmowe, spotkania biznesowe, wyjazdy szkoleniowe).


Ubezpieczenie Agenta

Agent posiada obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe z tytułu wykonywania czynności agencyjnych.

Skargi i reklamacje

Agent informuje, iż klientowi przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji do Agenta w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową ustnie do protokołu, pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Agenta lub drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Agent udziela odpowiedzi na reklamację klienta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, Agent udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 60 dni od otrzymania reklamacji. W przypadku nieuwzględnienia przez Agenta roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji lub niewykonania przez Agenta czynności wynikającej z pozytywnie rozpatrzonej reklamacji we wskazanym terminie, klient może zwrócić się do Rzecznika Finansowego o:

  1. rozpatrzenie wniosku w indywidualnej sprawie, wniesionego na skutek nieuwzględnienia roszczeń klienta przez Agenta w trybie rozpatrywania reklamacji,
  2. rozpatrzenie wniosku dotyczącego niewykonania przez Agenta w terminie czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą klienta,
  3. przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporu między klientem a Agentem, jako podmiotem rynku finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.

Istnieje również możliwość złożenia przez Pana/Panią skargi na działalność Agenta do właściwych organów, w tym Komisji Nadzoru Finansowego oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Odstąpienie i wypowiedzenie umowy ubezpieczenia

W przypadku umów ubezpieczenia termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi 30 dni od dnia poinformowania go o zawarciu umowy lub od dnia potwierdzenia informacji, o którym mowa w art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jeżeli jest to termin późniejszy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem oświadczenie zostało wysłane. W przypadku rozpoczęcia okresu ubezpieczenia może zostać naliczona składka za okres udzielanej ochrony ubezpieczeniowej.

Jeżeli czas trwania umowy nie jest oznaczony, każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, chyba że strony zastrzegły krótszy termin wypowiedzenia.

Pozostałe informacje

Wszystkie zakłady ubezpieczeń posiadające zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w grupach obejmujących ubezpieczenia obowiązkowe pozostają członkami Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, który zaspokaja roszczenia osób poszkodowanych lub uprawnionych z tytułu umów ubezpieczeń obowiązkowych w przypadku upadłości zakładu ubezpieczeń.

Kontakt z Agentem odbywa się w języku polskim. Prawem właściwym, które stanowi podstawę dla stosunków Agenta z konsumentem przed zawarciem umowy na odległość oraz prawem właściwym do zawarcia i wykonania umowy jest prawo polskie.

 

PEŁNOMOCNICTWA AGENTA / OFWCA:
Link